دسته بندی مقالات

چگونه پرانرژی باشیم؟ – ذهن خودآگاه


آیا تا به حال به برخی افراد حسادت کرده اید که آنها همیشه پرانرژی و شاد هستند و آرزو می کنید که شما هم بتوانید مانند آنها باشید؟ در این مقاله می خواهیم یاد بگیریم که چگونه پرانرژی باشیم. چگونه پرانرژی باشیم؟ چگونه روز خوبی داشته باشیم؟ برای رفع خستگی چه بخوریم و چه کنیم؟ چگونه همیشه شاداب باشیم؟ چگونه پرانرژی باشیم؟ اینکه چگونه پرانرژی باشیم دغدغه بسیاری از افرادی است که امروزه مجبورند ساعت های طولانی کار کنند و می خواهند پرانرژی باشند و از زمان خود استفاده بهتری کنند. اگر احساس می کنید تنبل هستید، زیاد می خوابید یا چندین فنجان قهوه می نوشید تا بیدار بمانید، اغلب کارهایتان را انجام نمی دهید، دوست دارید زمان بیشتری را در اتاق و تخت خود بگذرانید و غیره. سطح انرژی شما احتمالا پایین است و البته به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید زیرا بسیاری از افراد با این مشکل روبرو هستند. گاهی اوقات پاسخ به این سوال که چگونه پرانرژی باشیم یعنی چگونه انگیزه داشته باشیم برای تقویت خود حتما به صفحه نکات انگیزشی سر بزنید. برای رفع خستگی چه بخوریم؟ برای رفع خستگی چه بخوریم که سریع عمل می کند خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای کاهش خستگی و افزایش سطح انرژی انجام دهیم. در واقع با ایجاد چند تغییر کوچک در برنامه روزانه، می توان میزان انرژی و فاکتورهای سلامت بدن را بهبود بخشید. اولین چیزی که باید در زندگی خود تغییر دهیم عادات غذایی است. خوردن یک رژیم غذایی کامل نه تنها خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد، بلکه به طور قابل توجهی بر سطح انرژی شما تأثیر می گذارد. امروزه همه افراد مستعد غذاهای فرآوری شده و فست فودهای با محتوای قند و چربی بالا هستند و به جای مواد مغذی که در قدیم پدربزرگ ها و ما می خورند شیرینی و شکلات و تنقلات ناسالم مانند چیپس، پفک، بیسکویت و … می خورند. مادربزرگ ها از آن استفاده می کردند، اما تعداد کمی از مردم می دانند که این غذاها چقدر بر تخریب هورمون ها و سلول های سالم بدن تأثیر منفی می گذارد. بسیاری از بیماری هایی که در گذشته وجود نداشتند به میزان قابل توجهی افزایش یافته و دامان نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را گرفته است. جالب است بدانید دلیل اصلی تمایل افراد به شیرینی و غذاهای سرخ کردنی و فست فود، عدم تنظیم هورمون ها و قند خون است. قدیم می گفتند چیزهای خوب بخور اما در حد اعتدال. اگر الان همه چیزهای نادرست و به مقدار زیاد و در فواصل زمانی کوتاه می خوردند، چاقی، کمبود انرژی، مشکلات پوستی، کبد چرب و … وجود نداشت. برای رفع خستگی چه باید کرد؟ حال به سراغ این می‌رویم که برای رفع خستگی چه باید کرد؟ انتخاب غذاهای سالم و مغذی که ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را به اندازه کافی تامین کنند، بهترین راه برای رفع خستگی و افزایش انرژی است. غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده: کربوهیدرات های پیچیده موجود در جو دوسر باعث افزایش انرژی می شود. جو همچنین منجر به تولید سروتونین می شود و به مدیریت استرس و تقویت یادگیری و حافظه کمک می کند.سعی کنید آرد سفید، قند و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. میوه ها و سبزیجات فصلی تازه: هرچه غذای شما تازه تر باشد، حاوی مواد مغذی بیشتری خواهد بود. کاهش مصرف کافئین: مصرف کافئین ممکن است برای مدت کوتاهی به شما احساس سرحالی بدهد، اما در واقع انرژی بدن را افزایش نمی دهد. مصرف کافئین در حد متعادل خوب است و فوایدی برای سلامتی دارد اما جایگزین تغذیه مناسب نمی شود، بهتر است چای را بدون شیرینی و نوشیدنی بدون کافئین مصرف کنید. پروتئین را افزایش دهید و کربوهیدرات‌های ساده را کاهش دهید: بوقلمون، ماهی و گوشت قرمز شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند و این عادت غذایی ثابت را ترک می‌کنند. آجیل و دانه ها: مغزها و دانه ها یکی از بهترین غذاها برای غلبه بر خستگی و گرسنگی و تامین مواد مغذی و انرژی سالم بدن هستند البته در مصرف آن زیاده روی نکنید. بادام، گردو، آفتابگردان و تخمه کدو تنبل بهترین منابع هستند. آب: بیشتر اوقات کمبود انرژی ما به دلیل کم آبی بدن است. اما فکر نکنید که این به معنای چیزی مایع است، مانند نوشابه، چای، آب میوه و غیره، فقط آب. سعی کنید هر دو ساعت یک لیوان پر آب بنوشید. چگونه روز خوبی داشته باشیم؟ حتما تجربه کرده اید که اگر روزی شاد، با انرژی و انگیزه از خواب بیدار شوید، تا آخر روز خوب می شوید و به تمام وظایف خود رسیده اید و برعکس، روزی که با اخم از خواب بیدار می شوید. غر زدن، شکایت و شکست زمین و آب و هوا بدترین روز زندگیت را سپری کردی. نحوه بیدار شدن ما در صبح به شب قبل و کاری که انجام می دهیم بستگی دارد. چقدر ورودی های خود را کنترل می کنید؟ ورودی ها شامل غذایی است که می خوریم، چیزهایی که می بینیم و می شنویم، و کلماتی که می گوییم، و… اگر پرخوری می کنید، چیزهای نادرستی به بدن خود بدهید، اجازه دهید چشمان شما همه چیز را در شبکه های اجتماعی مانند اینستا و غیره ببیند و بشنود، ظاهراً این بد است شما می خوابید و صبح ها خسته و بدون انرژی از خواب بیدار می شوید. استرس باعث کمبود زندگی می شود برای کاهش اضطراب به مقاله مدیریت استرس در روانشناسی مراجعه کنید. به شما بگویم چگونه روز خوبی داشته باشید؟ به موقع به رختخواب بروید و یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب گوشی خود را کنار بگذارید.یک دفترچه یادداشت بردارید و کارهای فردا را یادداشت کنید تا بتوانید آنها را به خوبی انجام دهید. صبح که از خواب بیدار می شوید، به جای چک کردن گوشی، چند نفس عمیق بکشید، لبخند بزنید و خدا را شکر کنید که فرصت زندگی دوباره دارید، سعی کنید نیم ساعت در فضای باز، پارک و … پیاده روی کنید. می تواند مسافت کوتاهی را تا محل کار پیاده روی کند. دفترچه یادداشت خود را با خود ببرید و هر کاری را که انجام داده اید یادداشت کنید. آب زیاد بنوشید. از پرخوری و تنقلات خودداری کنید، زیرا انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مدیریت استرس و کنترل افکار را یاد بگیرید و تمرین کنید. از افراد منفی نگر که مدام شکایت می کنند یا چیزهای ناخوشایندی می گویند دوری کنید. در مسیر موسیقی بی کلام، سخنان اساتید را بشنوید که واقعاً ارزشمند است. سعی کنید حتی برای کوچکترین چیزهای زندگی شکرگزار باشید. در لحظه حال زندگی کنید. فکر کنید امروز آخرین روز زندگی شماست، از آن نهایت استفاده را ببرید. به دیگران عشق و محبت بدهید تا همان را دریافت کنند و سرحال و شاد باشید. چگونه همیشه شاد باشیم بسیاری از مردم شکایت دارند که بعضی روزها احساس بهتری داریم، سرحال و شاد هستیم، اما همیشه اینطور نیستیم، چگونه همیشه سرحال باشیم؟ به طور منظم ورزش کنید: ورزش بهترین راه برای شادابی است. قطعاً لازم نیست به باشگاه بروید یا ورزش های عجیب و غریب انجام دهید. پیاده روی بهترین ورزش است و با بدن انسان بسیار سازگار است. فقط 45 دقیقه در روز ورزش کنید. هیچ راهی بهتر از ورزش برای شروع روز وجود ندارد. خود را آزاد کنید: هر روز 10 دقیقه مدیتیشن کنید و تمام افکار و تخیل خود را دور بریزید.نفس عمیق بکشید و به صداهای طبیعت، پرندگان گوش دهید و استراحت کنید. قدردانی را به یک عادت تبدیل کنید: هر روز 5 چیز برای شکرگزاری پیدا کنید و یادداشت کنید.از لبخند عزیزان تا سلامتی که بزرگترین نعمت است. هدف و آرزو داشته باشید: برای خود اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تعیین کنید و هر روز با انگیزه برای رسیدن به آنها قدم بردارید هر روز یک قدم کوچک برای رسیدن به خواسته خود بردارید. وقت خود را با افراد شاد بگذرانید: البته افراد اطراف ما نقش زیادی در خلق و خوی ما دارند. افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید. با افراد شاد، شاد، خندان و مثبت ارتباط برقرار کنید. چیزهای جدید یاد بگیرید: سعی کنید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید چیز جدیدی را امتحان کنید از تغییر نترسید و از منطقه راحتی خود خارج شوید. سخاوتمند باشید: بخشی از درآمد خود را برای دادن کنار بگذارید. برای دوستان، خانواده و عزیزانتان هدایای غیر ضروری بخرید. این کار بیشتر از اینکه آنها را خوشحال کند به شما احساس خوبی می دهد. یک دفتر خاطرات داشته باشید: سعی کنید هر زمان که چیزی شما را آزار می دهد یک خودکار بردارید و در مورد آن بنویسید. نوشتن بسیار آرامش بخش است و به شما کمک می کند مشکل خود را بهتر حل کنید. 18 مه 1401

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.