دسته بندی مقالات

علائم بی خوابی شبانه چیست؟ (علت بی خوابی در شب)


شما نمی توانید احساس افرادی را که برای مدت طولانی با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند تا زمانی که شب بخوابید درک کنید، افرادی که این مشکل را دارند دوست دارند بدانند که نشانه بی خوابی در شب چیست؟ در این مقاله اطلاعات منحصر به فردی در مورد Inzomania در اختیار شما قرار می دهیم. اختلال خواب چیست؟ علائم بی خوابی شبانه چیست؟ چند نوع بی خوابی داریم؟ علائم بی خوابی چیست؟ درمان قطعی بی خوابی برای بی خوابی چه بخوریم؟ علت بی خوابی در زنان چیست؟ اختلال خواب چیست؟ افرادی هستند که فکر می کنند بعد از چند بار به خواب رفتن دچار مشکل شده اند و از طرفی افرادی هستند که سال ها از بی خوابی رنج می برند و معتقدند سالم هستند اما اختلال خواب چیست؟ بی خوابی یا بی خوابی یک اختلال خواب است که 35 درصد از بزرگسالان را مبتلا می کند.اگر شما هم در به خواب رفتن مشکل دارید، شب ها مدام از خواب بیدار می شوید، به خواب می روید اما زودتر از حد انتظار بیدار می شوید و دیگر نمی توانید بخوابید، علائم آن چیست؟ بی خوابی در شب؟ اگر با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می کنید، دوست دارید بدانید که علائم بی خوابی در شب چیست؟عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، عوامل فیزیولوژیکی و روانی می توانند در ایجاد بی خوابی نقش داشته باشند. علت بی خوابی شبانه عوامل استرس زا زندگی مرتبط با کار، روابط، مشکلات مالی، از دست دادن عزیزان، طلاق، جابجایی و…، خواب نامنظم و سبک زندگی ناسالم، شرایط نامنظم محیطی مانند صدا، نور، گرما و غیره است. ، تغییرات در برنامه خواب به دلیل جت لگ یا یک شیفت کاری جدید و … ژن های شما (تحقیق نشان می دهد که بی خوابی می تواند ارثی باشد). استرس یکی از مهم ترین عوامل بی خوابی شبانه است. برای بهبود این مشکل مقاله اضطراب و حالت تهوع را مطالعه کنید. علل ثانویه بی خوابی اختلالات اضطرابی، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان، بیماری و دردهای جسمی، اثرات برخی داروها مانند سرماخوردگی، آلرژی، فشار خون بالا و غیره، مشکلات عصبی مانند بیماری آلزایمر، پارکینسون و غیره است. ، اختلالات گوارشی مانند سوزش سر دل، نوسانات هورمونی ناشی از غده تیروئید (غده تیروئید بیش فعال)، قاعدگی، یائسگی و …. ADHD (بیش فعالی) سایر اختلالات خواب مانند آپنه (قطع موقت تنفس در هنگام خواب) و سندرم پای بیقرار، به طور کلی، بی خوابی ناشی از برانگیختگی بیش از حد است که به خواب رفتن و آرام ماندن در خواب را مختل می کند. علت برانگیختگی زیاد ممکن است هم جسمی و هم جسمی باشد. ذهنی که منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی می شود. علامت بی خوابی چیست؟ یکی از شایع ترین علل بی خوابی می تواند اختلالات روانی باشد. شرایط روانی مانند اضطراب، افسردگی و اختلال دوقطبی اغلب باعث مشکلات جدی خواب می شوند. تحقیقات نشان می دهد که 40 درصد از افراد مبتلا به بی خوابی دارای اختلالات روانی هستند. در این شرایط فرد با افکار منفی زیاد و برانگیختگی ذهنی بیش از حد مواجه می شود که روند خواب را مختل می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که بی خوابی می تواند باعث اختلالات خلقی و افزایش اضطراب شود.بی خوابی شدید درمان نشده علائم فرد را بدتر می کند و حتی خطر خودکشی را در افراد مبتلا به افسردگی افزایش می دهد. بی خوابی نیز یک مشکل رایج در میان بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) است. اگر سعی می کنید شب ها بخوابید اما دائماً به چیزهایی فکر می کنید که باید بررسی کنید، ممکن است دچار بی خوابی شوید. این کمبود خواب نه تنها روز بعد شما را خسته می کند، بلکه احتمالاً شدت OCD شما را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند میزان و مدت شیدایی را در روز بعد افزایش دهد. چند نوع بی خوابی داریم؟ همه بی خوابی ها یکسان نیستند. اختلالات خواب می توانند بیایند و بروند، یعنی کوتاه مدت یا طولانی مدت. بنابراین ما دو نوع بی خوابی داریم: اولیه و ثانویه. در بی خوابی اولیه، مشکل شما ناشی از بیماری های دیگر نیست، اما در بی خوابی ثانویه، به دلیل بیماری هایی مانند آسم، افسردگی، آرتروز، سوزش سر دل و غیره، اختلال خواب دارید. بی خوابی کوتاه مدت چند روز یا چند هفته طول می کشد و اغلب به دلیل استرس ایجاد می شود، اما در بی خوابی مزمن، فرد به مدت 3 ماه یا بیشتر درگیر بی خوابی است. افراد مختلف این اختلال را به روش های مختلف تجربه می کنند. بر این اساس به 4 نوع بی خوابی می پردازیم: شروع خواب: شما از ابتدا به خواب رفتن مشکل دارید، احتباس خواب: این حالت زمانی رخ می دهد که شب ها به خواب نروید یا زود بیدار شوید بی خوابی مختلط: در این نوع بی خوابی ، شخص نیز به سختی به خواب می رود و به خواب می رود. بی خوابی متناقض: افراد مبتلا به بی خوابی متناقض فکر می کنند کمتر از آنچه واقعاً خوابیده اند، خوابیده اند. فلوکستین یکی از داروهایی است که برای شادی و خواب راحت تجویز می شود، برای اطلاعات بیشتر در این صفحه به صفحه مراجعه کنید فلوکستین چیست علائم بی خوابی چیست؟ خواب آلودگی در طول روز خستگی بداخلاق و بدخلق مشکلات با تمرکز یا کسالت حافظه خستگی تحریک پذیری درمان قطعی بی خوابی البته تا زمانی که یک سری عادات نادرست و ناسالم را در زندگی خود تغییر ندهیم، درمان قطعی برای بی خوابی وجود ندارد. برای درمان بی خوابی خود باید به دنبال علت بروز آن باشید.ببینید چه عواملی باعث شده اخیراً شما بی قرار بخوابید. خواب روزانه طولانی مدت و … باعث بی خوابی می شود که با رعایت این موارد و تغییر سبک زندگی می توانید مشکل بی خوابی خود را تا حدود زیادی حل کنید اما اگر این اقدامات موثر نبود بهتر است از کمک بگیرید. یک روانشناس و در برخی موارد روانپزشک برای درمان قطعی بی خوابی. روانشناسان ممکن است درمان شناختی-رفتاری (CBT-I) یا دارودرمانی را برای اختلالات خواب برای شما مورد نیاز در نظر بگیرند. درمان شناختی-رفتاری برای بی خوابی به شما کمک می کند افکار و اعمال منفی را که منجر به بیداری در شب می شود کنترل یا حذف کنید. درمان با خط اول کلی برای درمان بی خوابی افراد مبتلا به بی خوابی CBT-I است که به اندازه داروهای خواب موثر یا حتی موثرتر است. استراتژی های مورد استفاده در این روش درمانی شامل موارد زیر است: درمان کنترل محرک: در این روش به شما آموزش داده می شود که زمان مشخصی را برای خوابیدن و بیدار شدن تعیین کنید در طول روز چرت نزنید فقط برای خواب و رابطه جنسی از رختخواب خارج شوید. اگر در عرض 20 دقیقه نمی توانید بخوابید، اتاق خواب را ترک کنید و تنها زمانی که احساس خواب آلودگی کردید برگردید. تکنیک های آرام سازی: شل کردن عضلات، تمرینات تنفسی برای کاهش اضطراب، بیوفیدبک و غیره. به شما کمک می کند آرام شوید. بیداری غیرفعال: این درمان که بی خوابی آموخته شده نام دارد، برای کاهش بی قراری و اضطراب در مورد خواب با دراز کشیدن در رختخواب و تلاش برای بیدار نگه داشتن خود به جای تلاش برای به خواب رفتن استفاده می شود. برای بی خوابی چه بخوریم؟ همه کسانی که با بی خوابی سر و کار دارند و گیج هستند می پرسند برای بی خوابی چه بخوریم؟ غذاها و نوشیدنی های خاصی وجود دارند که می توانند به تقویت و بهبود خواب شما کمک کنند. متخصصان تغذیه و متخصصان خواب مطالعات زیادی را برای کشف بهترین غذاها برای خواب انجام داده اند. اگرچه این تحقیق سرنخ های مهمی را ارائه می دهد، اما قطعی نیست. با این حال، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد برخی غذاها می توانند شما را خواب آلود کنند یا به شما کمک کنند راحت تر بخوابید. با این حال، به خاطر داشته باشید که آب و هوا و شرایط رشد غذا بسیار مهم است. به عنوان مثال، برخی از انواع انگور قرمز حاوی ملاتونین هستند که به بهبود خواب کمک می کند، اما برخی از انواع دیگر انگور قرمز ملاتونین ندارند. کیوی کیوی حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که مهم ترین آنها ویتامین C و E و همچنین پتاسیم و اسید فولیک است.در مطالعه ای بر روی افرادی که یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب دو عدد کیوی خورده بودند، محققان دریافتند که سریعتر به خواب می روند. و خواب طولانی تری دارند و کیفیت خواب بهتری دارند و دلیل آن ممکن است خواص آنتی اکسیدانی، کمبود اسید فولیک یا غلظت بالای سروتونین باشد. آلبالو یا آلبالو که به آن آلبالو نیز می گویند برای خواب مفید است. یک مطالعه نشان داد افرادی که دو وعده از یک لیوان آب آلبالو در روز می نوشند، زمان بیشتری برای خواب و کیفیت خواب بهتری دارند که به دلیل وجود ملاتونین و آنتی اکسیدان ها در گیلاس است. ماهی های چرب تحقیقات نشان می دهد افرادی که سه بار در هفته ماهی آزاد می خورند خواب بهتری دارند دلیل آن وجود ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 است که در تنظیم سروتونین نقش دارند. یک غذای خوب برای بهبود خواب، مغزها و دانه هایی مانند بادام، گردو، بادام هندی، پسته هستند.آجیل حاوی ملاتونین و مواد معدنی مانند منیزیم و روی است. نقش منیزیم در بهبود خواب به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب است. همچنین می تواند به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک کند. گوشت بوقلمون حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که تولید ملاتونین را افزایش می دهد.پروتئین موجود در بوقلمون می تواند به افزایش خستگی کمک کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف مقادیر متوسط ​​پروتئین قبل از خواب با کیفیت خواب بهتر، از جمله بیدار شدن کمتر در طول شب مرتبط است. چای بابونه چای بابونه حاوی آپیژنین است. این آنتی اکسیدان به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که می تواند باعث خواب آلودگی و کاهش بی خوابی شود. چای گل همیشه بهار خواص آرام بخش چای گل همیشه بهار می تواند باعث خواب آلودگی شود، بنابراین نوشیدن آن قبل از خواب می تواند مفید باشد. علت بی خوابی در زنان چیست؟ تحقیقات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان با اختلالات خواب مواجه هستند. از هر 4 زن 1 نفر و از هر 5 مرد 1 نفر از بی خوابی رنج می برند. زنان معمولاً در به خواب رفتن مشکل دارند و خیلی زود از خواب بیدار می شوند. علت بی خوابی در زنان چیست؟ کارشناسان می گویند که اختلالات خواب در زنان به دلیل تفاوت های هورمونی و شرایط سلامتی است. تغییرات هورمونی بیشتر زنان برای احساس آرامش به حداقل 7 ساعت خواب در شب نیاز دارند، اما مسائل هورمونی می تواند خواب آرام را مختل کند. خانم ها معمولا در روزهای نزدیک به پریود به دلیل کاهش پروژسترون و PMS مشکل خواب دارند، برای این شرایط سعی کنید قبل از پریود ورزش کنید تا هنگام خواب احساس خستگی کنید، در این شب ها سعی کنید پیام خواب را به بدن شما زودتر بارداری یکی دیگر از علل اختلالات هورمونی در زنان است.در 3 ماه اول بارداری زنان بیشتر می خوابند اما در سه ماهه سوم سطح استروژن و پروژسترون کاهش می یابد و ناراحتی های جسمی افزایش می یابد.این ناراحتی باعث بیدار شدن زنان می شود. در شب ماندن یائسگی یکی دیگر از دلایل تغییرات هورمونی است که باعث تعریق شبانه و گرگرفتگی می شود و می تواند زنان را بیدار نگه دارد. مشکلات سلامتی مشکلات سلامتی که باعث بی خوابی در زنان می شود عبارتند از: PCOS: سندرم تخمدان پلی کیستیک که باعث پریودهای نامنظم، افزایش تستوسترون و کاهش پروژسترون می شود. فیبرومیالژیا: زنان بیشتر از مردان از فیبرومیالژیا رنج می برند، اختلالی که باعث درد عضلانی در سراسر بدن می شود و خوابیدن را دشوار می کند. بی اختیاری ادرار: زنان دو برابر مردان بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند. این به دلیل تغییرات در سیستم تولید مثل در دوران قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی است. سفرهای مکرر به دستشویی در شب شما را از خواب بیدار می کند. افسردگی و اضطراب: زنان بیشتر از مردان در معرض علائم افسردگی هستند. مشکلات خواب یکی از علائم افسردگی است. اگر بی خوابی دارید، 10 برابر بیشتر در معرض افسردگی و 17 برابر بیشتر مضطرب هستید. و این وضعیت بی خوابی را بدتر می کند. . 7 ژوئن 1401

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.