تکنولوژی

دیابت نوع 2 و بیماری قلبی افراد شبانه را تحت تأثیر قرار می دهد



اگر شما یکی از 30 درصد افرادی هستید که دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند، ممکن است بخواهید الگوی خواب خود را تغییر دهید. گروهی از محققان دانشگاه راتگرز در یک مطالعه جدید اعلام کردند که جغدهای شب نسبت به افرادی که زود به رختخواب می روند شانس بیشتری برای ابتلا به دیابت نوع 2 دارند. طبق گزارش فوربس، حدود 1.6 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. . . به گفته پزشکان، دیابت نوع 1 یک بیماری غیر قابل درمان و غیرقابل پیشگیری است. در همین حال، گفته می شود که نزدیک به 30 میلیون نفر در ایالات متحده به دیابت نوع 2 مبتلا هستند. دیابت نوع 2 تا حد زیادی تحت تأثیر رژیم غذایی و سبک زندگی افراد است. در دیابت نوع 2، قند خون افزایش می یابد و در نتیجه رگ های خونی می توانند آسیب ببینند. و ممکن است فرد از بیماری قلبی رنج ببرد. دانشمندان بر این باورند که دیابت نوع 2 ناشی از مقاومت بدن در برابر انسولین است. این شرایط زمانی رخ می دهد که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی دهد.کمبود خواب به مقاومت بدن در برابر انسولین (عامل دیابت نوع 2)، قند یا کالری بیش از حد و عدم فعالیت بدنی کمک می کند. استفن مالین، یکی از نویسندگان مقاله و دانشیار گروه حرکت شناسی و سلامت در دانشگاه راتگرز، می گوید: «کمبود خواب اخیراً به عنوان یکی دیگر از عوامل رفتاری که به مقاومت به انسولین کمک می کند، پیشنهاد شده است. ابتلا به دیابت نوع 2 مهم است. اما همچنین داشتن خواب کافی و خواب با کیفیت مهم است تحقیقات مالین و همکارانش نشان می‌دهد افرادی که به زندگی شبانه علاقه‌مند هستند، در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می‌روند، با خطر بیشتری برای چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی روبرو هستند. یکی از توضیحات محققان برای ارتباط بین زندگی شبانه و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 احتمالاً این است که سبک زندگی شبانه روزی ریتم شبانه روزی آنها را مختل می کند. برای مثال، علیرغم علاقه مردم به زندگی شبانه، بسیاری از بزرگسالان شاغل هنوز باید از خواب بیدار شوند. صبح زود بیدار می شوند تا بچه هایشان را به مدرسه ببرند یا خودشان به سر کار بروند. به گفته مالین، این باعث می شود جغدهای شب نشوند. پنج به اندازه کافی یا کیفی. کمبود خواب کافی یا با کیفیت «فیزیولوژی افراد را تغییر می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.» استفان مالین و همکارانش، توانایی افراد شبانه برای استفاده از چربی به‌عنوان منبع انرژی کاهش می‌یابد. روز و (هنگام خواب) متابولیسم و ​​سطوح فعالیت شرکت کنندگان را بررسی کردند و در نهایت دریافتند که توانایی افراد شبانه در استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی کاهش می یابد. این بدان معناست که بدن این افراد چربی انباشته می کند و در نتیجه افزایش بدن چربی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. از سوی دیگر، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، برای انرژی بیشتر به چربی متکی هستند و به طور کلی آمادگی بیشتری برای ورزش های هوازی دارند. مالین می گوید تصور می شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی و بهبود الگوی خواب می تواند از مقاومت بدن به انسولین و دیابت نوع 2 جلوگیری کند. بهترین کاری که جغدهای شب می توانند برای بهبود سلامت خود انجام دهند این است که زودتر به رختخواب بروند.مالین همچنین می گوید که اگر جغدهای شب در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند، ممکن است بتوانند برخی از اثرات منفی جغدهای شب را جبران کنند: در طول روز یک راه عالی برای بهبود سلامت شما است. این حرکت نباید شدید باشد. فرد می تواند در طول روز هر ساعت دو دقیقه ورزش کند و یا بعد از هر وعده غذایی 10 تا 15 دقیقه پیاده روی تند داشته باشد، برای آماده شدن بهتر بدن برای خواب نیاز به استراحت زیادی دارد. همچنین توصیه می شود از مصرف غذاهای محرک مانند کافئین یا مقادیر زیاد قند در اواخر شب خودداری کنید. محققان می گویند بهتر است افراد هنگام خواب به صفحه نمایش نزدیک خیره نشوند: «نور آبی صفحه می تواند ساعت شبانه روزی بدن را فریب دهد و شما را بیدار نگه دارد.» به گفته محققان، جغدهای شب می توانند حتی اگر دچار مشکل شوند به خواب بروند. کمی زودتر از قبل بخوابید تفاوت های محسوسی در سلامتی خود ایجاد کنید: «15 دقیقه زودتر به رختخواب بروید و روز بعد 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. برای تبدیل شدن به یک فرد صبحگاهی قدم های کوچک بردارید.» نتایج این مطالعه در مجله علمی Experimental Physiology منتشر شده است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *