تکنولوژی

آیا نوشیدن قهوه باعث عمر طولانی تری می شود؟



قهوه بدون شک یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است، زیرا تخمین زده می شود که مردم تنها در ایالات متحده روزانه 517 میلیون فنجان قهوه می نوشند. به عبارت دیگر این نوشیدنی پس از آب محبوب ترین نوشیدنی در آمریکا محسوب می شود. می دانیم که این ماده فواید بی شماری برای سلامتی دارد، اما آیا نوشیدن آن باعث افزایش عمر انسان می شود؟ لازم به ذکر است که بسیاری از مطالعات نشان می دهد که ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در قهوه (مانند کافئین) می تواند در پیشگیری از التهاب، بیماری های مزمن و حتی انواع خاصی از سرطان مفید باشد، اما از آنجایی که رابطه بین این دو موضوع تنها بودن را نمی توان تعیین یا اثبات کرد. ماهیت رابطه علّی آنها، باید گفت که هنوز شواهد کافی برای تأیید اثرات نوشیدن قهوه بر افزایش امید به زندگی وجود ندارد.در حال حاضر، این زمینه از مطالعات گذشته نگر و نه از کارآزمایی های تصادفی شده پدیدار می شود. بنابراین با وجود این فقدان شواهد، واقعاً نمی توان مردم را به نوشیدن قهوه بیشتر تشویق کرد، با این تفاسیر، سؤال دیگری مطرح می شود، بنابراین مطالعات گسترده ای که در مورد تأثیر قهوه بر روی آن انجام شده است، چه چیزی کشف یا ثابت شده است. طول عمر تحقیقات در مورد اثرات نوشیدن قهوه، بر اساس مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد، دانشمندان دریافتند که بیش از 1000 نوع ترکیب فعال بیولوژیکی در قهوه وجود دارد. یکی از اجزای اصلی این ترکیبات که «اسید کلروژنیک» نام دارد، قادر است متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد به عبارت دیگر، این ماده توانایی بدن در هضم و پردازش قند را بهبود می بخشد. مفهوم حساسیت به انسولین همچنین به میزان حساسیت سلول‌های بدن در پاسخ به انسولین اشاره دارد. همچنین سطح قند خون را کاهش می دهد.در یک بررسی سیستماتیک در سال 2019، محققان دریافتند که اثرات گفته شده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز کاهش می دهد. البته قبل از این مطالعه، آزمایشی در سال 2013 نشان داد افرادی که بیش از 6 فنجان قهوه در هر روز مصرف می کنند. روزی کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.علاوه بر اسید کلروژنیک موجود در قهوه، سایر ترکیبات آن مانند ملانوئیدها، کینین ها، لیگنان و تریگونلین نیز از مواد ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی مفیدی هستند که این ترکیبات توانایی پیشگیری از ابتلا به دیابت را دارند. یا آسیب سلولی را به تاخیر بیندازد. آسیب فوق معمولاً توسط “رادیکال های آزاد” یا مولکول های ناپایدار ایجاد می شود که بدن هنگام هضم غذا یا واکنش به آلودگی و سموم محیطی تولید می کند. افزایش این رادیکال های آزاد (یا مولکول های ناپایدار) در بدن می تواند منجر به تشکیل التهاب و منجر به طیف گسترده ای از بیماری ها مانند اختلالات قلبی عروقی، آب مروارید و سرطان می شود.تحقیقات در این زمینه همچنین نشان می دهد که حدود 84 درصد از مصرف کنندگان قهوه نوشیدنی خود را همراه با صبحانه می نوشند، این نشان می دهد که اکثر مردم قهوه را برای استفاده از قهوه می نوشند. خواص کافئین موجود در آن کافئین ماده‌ای است که می‌تواند سیستم عصبی مرکزی فرد را با مسدود کردن سیگنال‌هایی که فعالیت مغز را تعدیل می‌کنند تحریک کند. این وضعیت در واقع همان هوشیاری ناشی از نوشیدن قهوه در صبح است. به این معنی که او می تواند با شل کردن ماهیچه های ریه و باز کردن آن، روند تنفس را تسهیل کند کانال ها اما یکی از تاثیرات اصلی کافئین مربوط به قلب انسان است، زیرا مصرف منظم این ماده (از طریق قهوه!) می تواند خطرات و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش دهد، البته اثرات ذکر شده کافئین می تواند در تضاد باشد. با برداشت برخی افراد از این ماده. به گفته دکتر لاوی، تعداد نسبتا زیادی از مردم بر این باورند که کافئین می تواند حداقل به صورت فرضی، به دلیل افزایش ضربان قلب و فشار خون، باعث اختلالات قلبی عروقی شود، با این حال، بیشتر داده های موجود نشان می دهد که مصرف منظم و منظم قهوه باعث می شود. بی خطر. می تواند خطر بیماری قلبی یا مرگ را برای چندین دهه کاهش دهد. جدای از این موارد، قهوه از بیماری‌های غیر قلبی نیز جلوگیری می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به مشکلات قلبی شود و در نتیجه به طور کلی برای قلب مفید است.همچنین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از مشکلات مرتبط با چاقی رنج می‌برند، قهوه بیشتری مصرف می‌کنند. (BMI). کاهش BMI ارتباط مستقیمی با کاهش کلسترول و فشار خون دارد. علاوه بر همه اینها، یک مطالعه در سال 2017 همچنین نشان داد که قهوه می تواند خطر ابتلا به سیروز کبدی، سرطان کبد و کبد چرب را کاهش دهد. این همچنین به “پاراکسانتین” موجود در کافئین اشاره دارد. به بیان ساده، پاراکسانتین قادر است ترکیبی از “فاکتور رشد بافت همبند” (CTGF) یا مولکول هایی را که در تشکیل تومور نقش دارند، سرکوب کند. از سوی دیگر، بیماری‌هایی مانند پارکینسون یا بیماری‌های مغز/اعصاب مانند زوال عقل یا آلزایمر در بین مصرف‌کنندگان قهوه کمتر شایع است. همچنین، بر اساس سایر داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد مصرف این نوشیدنی، خطر مرگ زودهنگام در افرادی که قهوه مصرف می‌کنند، وجود دارد. در روز بین 7 تا 12 درصد کمتر بود.دانشمندان با اشاره به آزمایش دیگری از سال 2005 که طی آن 521330 بزرگسال (با مصرف حداقل 3 فنجان قهوه در روز) به مدت متوسط ​​16 سال مشاهده شدند، دریافتند که میزان مرگ و میر برای هر یک از علل این افراد در بازه زمانی ذکر شده کمتر بود. با وجود این همه نتایج مثبت، معایب قهوه چیست؟ از جمله مواردی که تاکنون ذکر شد و با وجود تمام فواید قهوه برای سلامتی انسان، باز هم باید گفت که نوشیدن آن علیرغم کاهش خطر مرگ و میر، لزوماً طول عمر را افزایش نمی دهد طی آزمایشی که در در سال 2020، محققان تلاش کردند تا دریابند که آیا قهوه واقعاً طول عمر انسان را افزایش می دهد یا فقط از بیماری های کشنده جلوگیری می کند. این مطالعه تجربی با بررسی وضعیت 27000 زن بین 65 تا 81 سال انجام شد.محققان دریافتند که نوشیدن زیاد یا کم قهوه هیچ تاثیری بر امید به زندگی زنان شرکت کننده در این آزمایش ندارد. البته این مطالعه محدودیت هایی نیز داشت، به عنوان مثال اولاً آزمایش فقط بر روی زنان انجام شد، مطالعه مذکور تأثیر نوشیدن قهوه در سنین پایین را نیز نادیده گرفت. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نوشیدن قهوه در سنین پایین احتمالاً مرگ و میر را در سن 50 سالگی کاهش می دهد، اگرچه نوشیدن قهوه در سن 60 سالگی دیگر کاهش خطر مرگ را تضمین نمی کند.در نهایت، به طور خلاصه، باید گفته می شود که قهوه به خودی خود زندگی انسان را افزایش نمی دهد، اما می تواند در بسیاری از عوامل تعدیل، به تعویق انداختن و یا حتی توقف مرگبار نقش داشته باشد. علاوه بر این، با وجود این اطلاعات، اکنون می دانیم که نوشیدن روزانه چندین لیوان از این مایع معطر بی ضرر است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.